Fællesskab > Mangfoldighed

På Fredericia Friskole tilbyder vi et velstruktureret undervisnings- og fritidsmiljø med stor plads til forskellighed. Skolens imødekommende og rummelige tilgang til andre mennesker er en fast forankret del af vores hverdag.
Skolens værdigrundlag kan læses nedenfor.

På Fredericia Friskole ønsker vi:

• at fremme børns alsidige udvikling og dermed gøre dem til ansvarsbevidste, tolerante, fagligt vel funderende, kreative og aktive individer.
  • at skabe et trygt og udfordrende miljø, hvor glæder og oplevelser er de bærende elementer.
  • at have plads til forskellighed, så børnene får et bredt og alsidigt grundlag for at lære og udvikle egne kompetencer.
  • at være en skole og fritidsordning, som udvikler sig i en stadig tæt og daglig dialog mellem ansatte, forældre og børn.