Faglighed > SKUB

På Fredericia Friskole har vi mulighed for at give en elev SKUB-timer. SKUB-timer er supplerende undervisning, der foregår ved, at eleven får ekstra undervisning i vores SKUB-lokale ”Blyanten”. På nuværende tidspunkt har vi 3 lærere, som tilbyder ekstra timer.

I ”Blyanten” arbejdes der ud fra en anerkendende pædagogik med fokus på den enkelte elevs forudsætninger og styrkesider. SKUB-læreren vejleder i forhold til enkelte elever med særlige udfordringer. SKUB-læreren er aktiv i forhold til den enkelte elevs tilrettelæggelse af individuelle kurser og særligt tilrettelagt undervisning.

Den supplerende undervisning tilbydes pt. som individuel undervisning/vejledning. Undervejs i forløbet sparrer årgangsteam/faglærer og SKUB-læreren om elevens udvikling.