Buskort

På Fredericia Friskole er det muligt at bestille et rejsekort til brug mellem skole og hjem.

Ansøgningen kan hentes her eller på kontoret. Der skal laves en ny ansøgning hvert skoleår – kontoret vil informere om dette på intra når tiden er.
Der er en egenbetaling på 1000 kr. pr. skoleår. Denne opkræves sammen med skolepengene.

Hvordan virker kortet?
Eleverne skal checke ind når de stiger på bussen/toget, og checke ud når de stiger af bussen/toget. Dette skal gøres ved hver rejse. Der vil ikke blive trukket et gebyr, hvis eleven glemmer at checke ud. Det er kun muligt at checke ind og checke ud inden for de zoner, som kortet er gyldigt til.

Hvordan fornyes buskortet?
Buskortet er elektronisk, hvilket betyder, at man kan forny buskortet uden at få et nyt fysisk kort.
Der skal dog ansøges og bestilles nye perioder for hvert nyt skoleår. Disse perioder lægges på kortet elektronisk.
HUSK at der skal laves en ny ansøgning om rejsekort til det gældende skoleår.
Når man har bestilt et nyt kort, SKAL det aktiveres indenfor 30 dage. Man aktiverer kortet ved at checke ind i bussen. Vær opmærksom på dette hvis kortet er fornyet op til/midt i sommerferien.

Regler buskort
Der ydes tilskud til rejsekortet, hvis nedenstående kriterier for minimum/maksimum afstande mellem skole og folkeregisteradresse opfyldes.

Klassetrin

0.-3. klasse
4.-6. klasse
7.-9. klasse

Minimumafstand

2,5 km.
6,0 km.
7,0 km.

Maksimumafstand

12,5 km.
16,0 km.

Ansøgning Buskort

Samtykke til buskort
Samtykke skal udfyldes hos SydTrafik følg linket herunder.

Samtykke Buskort