Faglighed > Udskoling

Udskolingen er en fællesbetegnelse for elever fra 7. til 10. klasse. Her bygger vi videre på de færdigheder i de fag, de unge mennesker har haft i indskolingen og på mellemtrinnet. På 7. og 9. klassetrin får barnet en række nye fag, samfundsfag og fysik. I 10. klasse kommer filosofi, kulturfag, styrkekompasset og krea/medie til. Udskolingen følger de ministerielle læseplaner for fagene. De synlige læseplaner er tilgængelige på skolen hjemmeside. Der lægges fortsat ugeplaner på intra, således forældrene har mulighed for at følge med, i lektier og planer for de enkelte fag.

Vedr. læseferie på Fredericia Friskole

I 9 og 10 klasse har vi på Fredericia Friskole valgt at holde vores høje faglighed hele året,

det betyder at eleverne ikke har læseferie i stedet arbejder vi med at dygtiggøre eleverne helt frem til deres eksaminer.

Fra de mundtlige prøver starter møder eleverne dagligt ind på skolen mellem 08:35 og 13:05 i den periode arbejder de

med deres respektive prøvefag, i samme periode er klassens lærere tilgængelige i det omfang det kræves. 2 dage før

prøven har eleverne lov til at forberede sig hjemme. Efter prøven møder eleverne ind på skolen hvor de arbejder frem mod næste prøve.