Rejser > England

Hvert år i det tidlige forår omkring påskeferien rejser eleverne i 7. klasse sammen med to lærere på studietur til London.

Under opholdet bor elever og lærere på et hostel i centrum af London, så man kan nå de fleste udflugtsmål til fods. Det er blevet en tradition at besøge Parlamentet, hvor man får en guidet rundtur af et af parlamentsmedlemmerne. I turen indgår der også et skolebesøg, hvor man er med i en hel skoledag på Hemel Hampstead School en af de større skoler i Londons udkant.

Med til oplevelserne hører naturligvis også besøg på mange af de velkendte ”must see” steder – Piccadilly Circus, Madame Tussaud, Tower of London – inklusiv Tower Bridge, London Eye, Buckingham Palace, St. Pauls Cathedral og meget mere.

Rejsen tager sit udgangspunkt fra Billund Lufthavn, hvor man igen lander efter 5 fantastiske dage i den engelske hovedstad.