Rejser > Indien

Når verden lukker op, vil det være en stor fornøjelse igen at tage elever med til dette fantastiske land. Det vil så fortrinsvis være et tilbud for elever i 10´eren.

Har eleverne mod på oplevelser, der på alle måder er helt anderledes end alt andet, man kan forvente at få med sig ved at gå på friskole, så skal man bare tage med en tur til Indien.

Fredericia Friskole har gennemført flere udvekslingsrejser til forskellige steder i Indien. Vi har blandt andet besøgt Maruthi International School, der ligger i Tumkur i delstaten Karnataka. De danske elever bliver indkvarteret hos indiske familier og går med deres nye indiske ven i skole, til fritidsaktiviteter eller tager med på udflugter i området.

Varmen, duften, smagsindtrykkene fra den stærke indiske mad og synet af omgivelserne kan ind i mellem få det til at svimle for øjnene eller kildre i maven af bare spænding. Man bliver presset helt ud til kanten og så foregår det alt sammen på engelsk – det er en super måde at lære sprog på. Komme til at forstå andre kulturer,  så man er helt overvældet over det man har lært og alle indtrykkene, når man kommer hjem igen.

Nu kan man så gå at glæde sig til, at Inderne kommer til Danmark og besøger Fredericia Friskole og de danske elever, der skal være værter for deres nye fremmedartede venner.

Her hos os går de også i skole og tager med på udflugter til for eksempel Jelling, Odense eller Århus og får naturligvis en grundig rundtur til alle Fredericias mindesmærker. Herligt at bo i en by, der har så meget at byde på!

”Det er utroligt at vide, at jeg har en ven i et så fremmedartet land som Indien, så langt væk fra Danmark. Og det bare fordi jeg valgte at blive elev på Fredericia Friskole”

Citat fra elev i 8. klasse